Together = To Get Her?

Jag såg en film häromdagen, kommer inte ihåg titeln på den dock. Den filmen gav mig en liten tankeställare och nu ville jag veta vad ni tycker;

Nu ska vi se om ni fattar, jag suger på att förklara


En drogmissbrukare till mamma har en 7-årig dotter som blir 'kidnappad' av (som det nu visa sig vara) hennes morbror. Han älskar den här flickan så egentligen vill han bara hennes bästa eftersom han har tröttnat på att hans syster inte kan ta hand om sig själv och inte mindre hennes barn. Han kontaktar en polis, som han känner, och de gör ett avtal. Polismästaren har nyligen gått i en tidig pension så honom skiter man i resten av filmen(det finns en poäng med att jag nämner honom över huvudtaget). En privatdetektiv blir delaktig i dramat och polisen lyckas lura honom och resten av folket att flickan är försvunnen, efter att hon av olyckshändelse, ramlat ner från en klippa. 

-Jag hoppar till slutet nu-

Privatdetektiven hittar flickan hos den fd polismästaren och hans fru. Till deras försvar menar de att de kan ge flickan en framtid och att hon kommer slippa ha det så förjävligt hos mamman som inte ens kan ta hand om henne. 

Jag ska nog inte skriva mer, hehe, man vill ju inte spoila alldeles för mycket..

Nu till frågan; är det rätt av polisen att göra som dem gjorde? 
 


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?♥

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0