Kunskap är makt


Se här! Jag har lånat både "Fahrenheit 451" och "Djurens gård". Har snart läst ut den sistnämnda boken. Det är faktiskt fail att jag inte lyckats läsa ut den ännu, det borde man kunna klara av samma dag man låna den:P har bara kommit till hälften dock. Hittills tycker jag boken är bra men jag kommer nog behöva läsa om den för att verkligen förstå, för det är vissa saker som inte är helt klart för mig.. och så måste jag lägga till att den som nu har sagt att "kunskap är makt" borde få Nobelpriset eller något, för det är sant. Apropå citat så ska ni få en att klura på;
"Den som dör
innan han dör
dör inte
när han dör"


(den störde mig så jävla hårt ett tag innan jag fattade den, ni förstår nog inte riktigt hur hårt men riktigt hårt var det! Förhoppningsvis lyckas ni bättre än vad stackars jag gjorde)

Update: Har läst ut boken Djurens gård och jag måste säga att den var riktigt bra för att vara 95 sidor lång:P Tycker bara att det var irriterande *spoiler varning* att djuren var så korkade att de inte insåg att de blev lurade av grisarna och att man alltid kör samma ursäkt. Som exempelvis när grisarna ändrar "de 7 budorden" utan djurens vetskap och att grisarna sedan säger att det alltid har stått på det viset och att ingenting är ändrat(liksom när det är helt obvious) och att ni bara har "glömt" bort det. GAAH! Me don't like science fiction so much, ärligt talat så måste jag säga att just den genre inte är min grej. Men nu ska jag läsa vidare på "Fahrenheit 451" wish me luck! or something!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?♥

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0